Tato webová stránka používá cookies

Pro zlepšení služeb používáme cookies. Přečtěte si více o tom, jak cookies používáme a jak je můžete případně odmítnout.

Podvodníci po celém světě vydělávají na reklamách pro roboty

19.12.2019| Autor: Digitální pevnost

Zpravodajský web texaského městečka Laredo má podle statistik milionovou návštěvnost. Má to však jeden háček – téměř všichni čtenáři jsou roboti. Není to kvůli tomu, že by ve městě žili mechaničtí obyvatelé, ale provozovatelé webu pomocí botů umělé zvyšují návštěvnost, aby vydělali na reklamách.

Podvodníci po celém světě vydělávají na reklamách pro roboty

Stejnou metodu jako provozovatelé zpravodaje města Laredo využívají podvodníci po celém světě. Založí si zpravodajský web, naplní ho obsahem, který okopírují z cizích stránek a uzavřou smlouvy s inzerenty. Ti pak provozovatelům webu platí podle počtu čtenářů, kteří reklamu zhlédli.

Tyto weby však obvykle žádné reálné čtenáře nemají a uživatelé internetu o nich nemají ponětí. Namísto toho si provozovatelé zaplatí umělé navýšení návštěvnosti prostřednictvím botů. Peníze, které do robotích návštěvníků dají, se jim pak několikanásobně vrátí jako výdělek z reklam. Inzerenti si myslí, že o jejich produktech se dozvěděly tisíce návštěvníků, ale ve skutečnosti reklamy nikdo neviděl. Podle expertů si podvodníci tímto způsobem mohou přijít na 100 000 dolarů měsíčně.

Tyto podvodné stránky se vyznačují tím, že:

  • téměř celá návštěvnost pochází z mobilních zařízení,
  • většina návštěvnosti přichází z cizích zemí,
  • články na webu nejsou aktuální nebo nevychází s datem publikace,
  • web neobsahuje žádné informace o jeho provozovateli a redakci,
  • web nemá žádné profily na sociálních sítích.

Na stejném principu funguje i zkreslování on-line informací. Instagramové účty si mohou pomocí zaplacených botů uměle navýšit počet sledujících, firmy nebo restaurace si mohou zajistit pozitivní hodnocení a jinde narazíte také na boty v podobě komentujících pod články. 

Zdroj: Naked Security

Chcete i nadále zůstat v obraze?

Zadejte e-mail a zůstaňme v kontaktu.

Přihlásit se k odběru

Přihlášením k odběru souhlasíte se zpracování osobních údajů.